27.07.2015

Przepiśnie #1: Pełnoziarniste placuszki z cukinii

Dziś pora na to co obiecywałam, czyli nowe tematy na blogu, czyli coś dla naszego podniebienia. Wychodzę z założenia, że nie tylko o ciało, ale również o duszę i ... żołądek warto dbać :) Nie będę podawać kalorii, ani ich liczyć, będzie natomiast na pewno zdrowo i smacznie. Zapraszam dziś na pierwszą notatkę z serii Przepiśnie, gdzie znajdziecie kilka prostych i szybkich, moich przepisów i pomysłów na coś smacznego.


Do pełnoziarnistych placuszków z cukinii z łososiem będziemy potrzebować:
- 2 cukinie
- ok. 60 ml mleka
- ok. 70 g mąki pełnoziarnistej
- 1 jajko
- przyprawy, pieprz, sól, (ja dodatkowo użyłam przyprawy ekologicznej z Darównatury,  która ma bardzo bogaty aromat i jest naturalna bez dodatków)

- łosoś wędzony
- jogurt naturalny


Cukinię ścieramy na tarce w zależności od upodobania, na małych lub dużych oczkach, ja osobiście wolę na dużych, dokładnie odsączamy sok, aby w czasie smażenia nic nam nie chlapało i odstawiamy na bok.
Roztrzepujemy jajko wraz z przyprawami. Dosypujemy mąkę, która wcześniej przesiałyśmy przez sito. Mieszamy i dodajemy bardzo powoli mleko.
Łączymy ciasto razem ze startą i odsączoną cukinią, smażymy na oliwie z oliwek, aż placuszki będą rumiane.
Podajemy z jogurtem naturalnym, greckim lub z kwaśną śmietaną w zależności co lubimy i kładziemy po plasterku łososia.

Placuszki są daniem wręcz ekspresowym, zdrowym, sytym i przede wszystkim pysznym! ;) Nie jestem fanką cukinii, wręcz mogę powiedzieć, że jej nie lubię, ale w tej formie mogłabym zajadać się nią bez końca.


24 komentarze:

  1. I jak nie skorzystać z przepisu skoro wyglądają tak smacznie ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością skorzystam z przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł ;) z chęcią z niego skorzystam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja uwielbiam takie placuszki! Super dodatki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Placuszki wyglądają bardzo smacznie, aż zgłodniałam, mimo że nie tak dawno temu jadłam obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. OOOO mniam ale mam teraz smaka na takie cudenka :D a zastanawiałam się co by tu zjesc :))) Wyglądają tak apetycznie ach :P

    Pozdrowienia !!
    http://missmoonlight-pl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeszcze je odchudzam, nie dodaję mleka i zasalam, więc same w sobie są gęste i nie wymagają zbyt wiele mąki

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie, chociaż nie lubię łososia to chętnie bym zjadła :)
    Pytałaś czy są jeszcze dostępne zestawy Safira za 9zł. Tak, jest jeszcze kilka więc jak coś to można śmiało zamówić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę w takim razie! Mail już poszedł z zapytaniem co i jak ;) Dziękuje!

      Usuń
  9. ale pyszności u Ciebie, chętnie z przepisu skorzystam, bo uwielbiam placki z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wykorzystam przepis jak się zacznie rok akademicki, uwielbiam cukinie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej, uwielbiam takie placuszki! Robię czasem bardzo podobne, a jak mam lenia to cukinię w krążki, w bułę i na patelnię. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Placuszki z cukinii lubimy najbardziej na słodko ale z łososiem... musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają przepysznie :) Chyba namówię J. żebyśmy to wykombinowali w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, lubię placuszki z cukinii. Ps. dołączam i obserwuje:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Cukinię uwielbiam pod każda postacią, łososia nie bardzo

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda to bardzo smacznie :) lubię łososia ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają bardzo apetycznie, uwielbiam łososia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda pysznie mimo,że sama za cukinią nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń