2.09.2015

Olej Tamanu - działanie i przeznaczenie



Jeden z tych olei, których działanie jest mocno widoczne, a stosowanie daje bardzo dobre efekty. 
Został odkryty już wiele wieków temu, a na przełomie lat na jego temat przeprowadzono szereg badań dotyczących zastosowania i działania olejku, szczególnie w kwestiach dermatologicznych.
W przebiegu tych licznych badań zostały dowiedzione naukowo  jego właściwości lecznicze, dzięki czemu jest on doskonałym preparatem do walki z chorobami skóry, bliznami czy oparzeniami (także słonecznymi).

Tłoczony na zimno Tamanu (Calophyllum Inophyllum) otrzymujemy z nasion drzewa o tej samej nazwie. Ma gęstą ciemnozieloną konsystencję i dość nieprzyjemny gorzki zapach (trochę śmierdzi). 
Olej posiada szereg właściwości od antyseptycznych, przez przeciwzapalne po regenerujące. 
Co więcej olej Tamanu to bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, którym zawdzięczamy  chociażby odpowiednie nawilżenie naszej skóry.
Olej ma także właściwości wspomagające regenerację tkanek, dlatego dobrze się sprawdzi w leczeniu blizn, oparzeń czy rozstępów, poprzez ich uelastycznienie i ożywienie. Warto go stosować zatem w różnego rodzaju podrażnieniach, przy drobnych rankach, trądziku, zaskórnikach, wszelakich zmianach skórnych.

Szczególnie polecany przy skórze wymagającej, czyli tłustej, zanieczyszczonej z różnego rodzaju problemami, ale sprawdzi się też przy skórze dojrzalej. 
W związku z tym, że olej ma działanie również przeciwbólowe i przeciwzapalne, mówi się (a przynajmniej tak czytałam), że można go stosować przy schorzeniach reumatologicznych, jednak szczerze mówiąc działanie w kwestii dermatologicznej dużo bardziej mnie przekonuje, myślę, że poradzi sobie ze zmianami skórnymi o podłożu zapalnym, natomiast nie sądzę, aby miał on istotny wpływ na redukcję np. zapalenia wewnątrzstawowego i "smarowanie nim kolana" nic nie da.

Olej tamanu w temperaturze pokojowej
Możemy stosować olejek sam w 100% stężeniu bezpośrednio na skórę lub po zmieszaniu go z innym olejkiem np. arganowym, macadamia czy ze słodkich migdałów (takiego ja używam) otrzymamy wtedy lepszą konsystencję, którą łatwiej będzie nałożyć. Nadaje się też do stoswania punktowego, wtedy nie musimy go niczym rozcieńczać. Olejek  też możemy dodawać do kremów czy balsamów. Czy też w pielęgnacji włosów, które staną się mocniejsze i zdrowsze. 

Olej należy przechowywać w lodówce.

Musze przyznać, że pomimo iż olejek ma gęstą konsystencję wchłania się dość dobrze, nie spływa, a skóra staje się dobrze nawilżona i pozbawiona podrażnień. Po jego używaniu zauważyłam też na pewno redukcję zaczerwienienia blizn, stały się bledsze i bardziej elastyczne. Jak wcześniej pisałam ja mieszam Tamanu z olejem bazowym jakim w tym przypadku jest olej ze słodkich migdałów, który jest dość neutralny, dzięki czemu dużo łatwiej jest mi go nakładać i nie zapycha porów.
Dodatkowym plusem jest fakt, że jest on bardzo wydajny, mam buteleczkę 15 ml już bardzo bardzo długo i wciąż dna nie widać. :)

Podsumowując olej tamanu jest jednym z ciekawszych olejków jakie stosowałam przy problemach chociażby z trądzikiem, a jego działanie jest dużo lepsze od tak rozpowszechnionego olejku z drzewa herbacianego, dlatego jak nie macie pomysłu już np.: n to jak zredukować blizny po trądziku spróbujcie olejku tamanu. ;)


Przypominam o rozdaniu :)

 http://versatilecorner.blogspot.com/2015/08/konkurs-czyli-pierwsze-mini-rozdanie.html


 Od dzisiaj też możecie zaglądać na oficjalnego Instagrama Versatile Corner.

https://instagram.com/versatile.m/


31 komentarzy:

  1. Miałam kiedyś taki olejek i faktycznie bardzo fajnie się spisuje jeśli chodzi o gojenie ran, podrażnień, etc. =)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie miałam tego olejku

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam i raczej się nie skuszę, nie lubię nakładać na twarz 'śmierdziuszków' ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałyśmy o tym olejku nawet :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam, ale bardzo ciekawy ten olejek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od pewnego czasu się nad nim zastanawiam; )

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie używałam nigdy takiego specyfiku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, nigdy nawet o takim nie słyszałam, a to Ci nowinka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele dobrego już o nim czytałam, ale nie wiedziałam że redukuje blizny. Muszę się nim zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam go już od jakiegoś czasu w planach kupić, słyszałam właśnie o jego dobrych właściwościach dla cery z problemami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz słyszę, że ma tyle właściwości ten olejek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam o nim, że leczy wszystko oprócz śmierci.

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na blizny po trądziku będzie w sam raz u mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę się w końcu na niego skusić, bo ma tyle zdrowotnych zalet, ze aż się prosi o użycie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten olej znam tylko z nazwy, ale chcę go kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z trądzikiem nie mam problemów, ale z chęcią bliżej bym się z nim zapoznała ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Patrząc na recenzję - fajny olej, ale wygląda tak sobie :)
    Ja chętnie probóję dowolne oleje, bo każdy ma swoje zalety.
    Obserwuję inst :)
    Brzydki Ptak Blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie niedawno o nim czytałam, trzeba będzie go kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz o tym olejku czytam i jestem bardzo zainteresowana zakupem tego produktu :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie nie do końca się sprawdził a robiłam kilka podejść.

    OdpowiedzUsuń
  22. przyznam szczerze że jeszcze o nim nie słyszałam;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy olej :) jeszcze takiego nie miałam

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawa jestem jak u mnie by się sprawdził :) Kiedyś na pewno przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  25. O takim oleju jeszcze nie słyszałam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. U mnie niestety sie nie sprawdził. Do tego nie mogę pozbyć sie jego zapachu ze szlafroka hi hi hi 😀😀

    OdpowiedzUsuń